Prijava
Korisnik

Lozinka



Niste korisnik?
Klikni ovdje za registraciju.

Zaboravili ste lozinku?
ZatraĹľite novu Ovdje.
Posljednji ÄŚlanci
VISOKOTLA?NI MODUL P...
In.mem. Dragutin Sti...
KUP DVD ZAPREŠI?
1. KUP DVD GRANEŠINA
4.KUP DVD Repušnica
PRAVILA PORTALA
Dobro dosli
ÄŚlanci hijerarhija
ÄŚlanci poÄŤetna » J - Ostalo razno » Subjektivna analiza vatrogastva
Subjektivna analiza vatrogastva
Subjektivna analiza vatrogastva u RH



Pokušat ću dati svoju skromnu subjektivnu analizu i viđenje vatrogastva u RH sa nekim prijedlozima. O problemima u vatrogastvu, ali i o mogućim rješavanjima tih problema razmišljali i razgovarali smo i prije ovog tragičnog događaja, ali sada sam mišljenja da o svemu vezanom za vatrogastvo trebamo govoriti još glasnije zbog svih nas koji se bavimo ovim poslom, zbog kolega koji su stradali, ali i onih koji će se u budućnosti baviti ovim poslom. Ova analiza nije direktno povezna sa tragičnim događajem na Kornatima nego se više bavi općenitim stanjem u vatrogastvu.



ŠKOLOVANJE



Nedostatak nastavka školovanja nakon završene prekvalifikacije za zanimanje vatrogasca je po mojem skromnom mišljenju jedan od većih problema mada svi navedeni problemi neki više neki manje čine jednu cjelinu koja bi u mnogome unaprijedila stanje u hrvatskom vatrogastvu.

Zašto školovanje.

Danas u RH ne postoji sustav obrazovanja vatrogasnih kadrova kojom oni mogu steći višu ili visoku stručnu spremu što je manje bitno, a važnije je da ne mogu steći ni znanja potrebna za obavljanje tako zahtjevnog posla kao što je zapovijedanje odnosno rukovođenje vatrogasnim postrojbama i intervencijama. Hvalevrijedno je otvaranje smjera zaštite od požara na Visokoj školi za sigurnost koja je u ovih zadnjih nekoliko godina obrazovala veći broj vatrogasnog kadra, ali po mojem skromnom mišljenju to nije ustanova koja može same operativce kvalitetno pripremiti za izazove vatrogastva današnjice, a još manje u budućnosti.

Kada bi postojalo visoko obrazovanje za vatrogasni kadar vjerojatno bi se i uvjeti za zapošljavanje zapovjednika u postrojbama ujednačili odnosno uskratila bi se prilika mnogima koji do dana zaposlenja u vatrogasnim postrojbama na najodgovornijim mjestima nisu uopće osjetili dim od požara (eventualno roštilja) te bi se time smanjio i broj kadrova po političkoj liniji koji također predstavljaju veliku opasnost jer moraju kalkulirati i dodvoravati se politici koja ih je postavila i tu jednostavno nema sreće i onda se takve postrojbe pretvaraju u komunalna poduzeća te moraju izvršavati niz poslova koji s vatrogastvom nemaju nikakve veze.

Ne moram niti napominjati koliko bi kvalitetno cjeloživotno (danas tako popularno) vatrogasno obrazovanje pridonijelo kvalitetnijem obavljanju vatrogasnih intervencija, kvalitetnijem iskorištavanju vatrogasnih resursa, smanjenju šteta, ali i očuvanja zdravlja, a sigurno i naših, ali i tuđih života.

Zato visoka ili barem viša odnosno specijalistička vatrogasna škola čim prije, kadrova bi se našlo budući da u vatrogastvu ima ljudi koji su kvalitetni, pametni, vrijedni, željni znanja jedino što vrlo često nemaju prilike za dokazivanje no to je tema za sebe. Stručan obrazovan, kvalitetan i motiviran kadar nije prijetnja kvalitetnim zapovjednicima, oni su bogatstvo i vrijednost!



Prijedlog: Cjeloživotno vatrogasno obrazovanje i visoka vatrogasna škola odnosno specijalizacija.



VATROGASNI KADAR



Biti vatrogasac je poziv koji se može usporediti sa vrlo malo zanimanja kojima se ljudi bave.

Zašto se odlučujemo biti vatrogasci? Neki se odlučuju biti vatrogasci bilo profesionalni ili dobrovoljni iz ljubavi, entuzijazma, humanosti, neki su se tu našli stjecajem okolnosti čuli su da traže vatrogasce, a imali su lošu plaču prije, ali svoj sadašnji posao odrađuju profesionalno, dok neki od nas, zato da imaju više vremena za dodatna zanimanja kojima se bave i dolaze na posao da im prođe vrijeme, da se odmore, ima nas svakakvih. Nije dobro ukoliko u postrojbama prevladavaju ovi drugi, ali u nedostatku bilo kakve motivacije i mogućnosti napredovanja i stjecanja znanja mnogo onih prvih s vremenom postaju ljudi koji samo odrađuju posao.



Prijedlog: - kvalitetniji odabir vatrogasnog kadra, više vatrogasaca koji vatrogastvo žive, a manje onih koji ga odrađuju.



LJEČNIČKI PREGLEDI



Većina nas koji znamo nešto o vatrogastvu znamo da smo zdravi ljudi mogu odraditi posao. Svima bi nam trebao biti cilj da poživimo čim dulje, u tu svrhu vjerojatno su i obavezni liječnički pregledi kako prije samog zapošljavanja, ali isto tako tijekom bavljenja ovim poslom bilo profesionalno ili dobrovoljno. Ali samo kvalitetni i profesionalno odrađeni te ujednačeni liječnički pregledi nam to omogućavaju. Postavljam pitanje da li je manje zlo biti «izmaltretiran» kvalitetnim liječničkim pregledom, možebitnim otkrićem neke lakše ili teže bolesti, početi se liječiti pa makar biti raspoređen na drugo radno mjesto, pa čak i ostati bez posla, ali ostati ŽIV ili barem dulje živ ili raditi preglede radi reda da se zadovolji forma i umrijeti na intervenciji, neposredno nakon nje ili se teško razboljeti?



Prijedlog: - ustrojiti «vatrogasnu» medicinu rada na nivou RH sa zadatkom praćenja, unapređivanja, preveniranja i ujednačavanja i svega vezanog uz posao vatrogasca, ne treba zaboraviti ni zanemariti psihijatrijski (psihološki) aspekt vatrogasnog poziva, stres, da li mi osjećamo oblik PTSP-a nakon teških i krvavih intervencija, sigurno da bi neka stručna služba

pomogla da obitelji stradalih vatrogasaca lakše podnesu gubitak najmilijih. Nažalost ginut ćemo i dalje. Svuda u svijetu vatrogasci ginu i mi smo toga svjesni, naravno da mislimo da nećemo to biti baš mi, ali baš zato što smo svjesni da su nam šanse da nastradamo veće isto kao policajcima, vojnicima, pirotehničarima zato neka se drugi ne ljute, ali mi vrijedimo i zaslužujemo bolje.




USTROJ VATROGASTVA



Budući da je aktualno pitanje mijenjati sadašnji ustroj vračati pod MUP ili osnovati ministarstvo vatrogastva ili nešto drugo, treće, peto mislim da je nama vatrogascima manje važno.

VAŽNO je osigurati - ravnomjeran razvoj vatrogastva na području cijele RH,

- osigurati približno ravnomjeran sustav osnovnog financiranja

Što donosi centralizacija koja je bila aktualna za vrijeme MUP-a, naravno da se svi koji pamtimo vremena pod MUP-om bojimo jedne uravnilovke gdje nam je svima bilo podjednako loše, ali smo bili podjednako sigurni ma što to značilo. Za tim vremenima žale one postrojbe koje se nisu puno razvojno odmakle od tog vremena, ali to mogu ponajprije zahvaliti ponajprije nekvalitetnom zapovjednom kadru koji nije našao načina da zajedno sa lokalnom zajednicom unaprijedi vatrogastvo na svom području odgovornosti, dozvoljavam da je bilo i objektivnih okolnosti, ali ima na sreću i onih postrojbi, ali i čitavih regija koje su značajno otišle naprijed i sablažnjavaju se povratku pod MUP.

Te postrojbe trebaju biti primjer, biti ponosni na svoj napredak, ali sudjelovati i u unapređivanju ostalih postrojbi kroz prenošenje iskustva, znanja i svega ostalog što će unaprijediti cjelokupno vatrogastvo, i to kroz službu (po mom mišljenju SLUŽBU ZA VATROGASTVO), ali koja će se baviti unapređivanjem vatrogastva na cijelom području RH i to svih 365 dana u godini i ne samo za priobalje.

Za osiguranje ravnomjernog razvitka vatrogastva treba više aktivirati resore koji mislim da već jesu ustrojeni pri službi za vatrogastvo kao što je odjel za tehniku. Treba konačno usvojiti jedinstvenu tipizaciju vatrogasnih vozila koja će vrijediti u cijeloj RH da i vatrogasac iz Čakovca kad dođe u Dubrovnik zna što može očekivati od vatrogasne opreme u prvom desnom spremniku navalnog vozila. (manje improvizacije u odabiru i opremanju vozila)

Ne treba izmišljati toplu vodu već prepisati od onih koji su to već napravili naravno uz modifikaciju (ne improvizaciju - inače improvizacija u vatrogastvu je po mom mišljenju najveće zlo, treba ju svesti na najmanju moguću mjeru, a ona danas u nekim postrojbama i prevladava) svojstvenu našim zakonima i pravilnicima, ali vodeći računa i o približavanju EU. Odjel za tehniku treba više ići po terenu, biti glavna stručna i savjetodavna služba prilikom nabavke tehnike, uvođenja novih tehnologija, ispitivanja naravno u suradnji sa drugim institucijama npr. vatrogasnom školom.

Odjel za tjelesnu spremu sa stručnjacima za tjelesnu spremu vatrogasaca također da napravi plan, provodi ga na terenu, osigura kontinuirano provođenje tjelesnih aktivnosti, ali i provjeru tjelesne spreme vatrogasaca za područje RH.

Kako je su za kemijski proces gorenja potrebne tri osnovna uvjeta (goriva tvar, oksidans i temperatura paljenja) tako je za vatrogasca da bi bio vatrogasac uvjet da zna, da ima s čime i da može. Jedno bez drugoga ne može i tu fizička sprema ima i te kako važnu ulogu, a danas smo prepušteni sami sebi i pojedinačnim inicijativama, a fali nam sustav.



INSPEKCIJSKI NADZOR



Inspekcijski nadzor prvo treba urediti na način tko je za što odgovoran. Za što inspektori MUP-a, a za što inspektori DUZS i ostale inspekcijske službe. One prije svega trebaju imati za cilj da vatrogasci imaju što manje posla na način da natjeraju sve subjekte koji su dužni zakonski urediti zaštitu od požara da to i provode. Natjerati općine i gradove te sve poslovne subjekte kojima je to obaveza da donesu realne procjene i na temelju njih planove zaštite od požara, a tek kada bude osiguran ravnomjeran razvoj postrojbi bilo profesionalnih ili dobrovoljnih da osiguraju ravnomjerno, a ne selektivno utvrđivanje, a onda i sankcioniranje mogućih nedostataka i propusta u vatrogasnim postrojbama.



Prijedlog: uključiti u inspekcijske službe pa makar na nižoj razini vatrogasne kadrove koji to žele, a nisu u mogućnosti obavljati posao profesionalnog vatrogasca zbog godina života, lakše bolesti i sl.



ZAKON O VATROGASTVU



Mnoge odredbe važećeg Zakona o vatrogastvu jednostavno nisu dobre i dovode do niza nelogičnosti. Općenito Zakon dozvoljava veliku slobodu tj. da si lokalna zajednica organizira vatrogastvo na svom području kako želi (profesionalno putem javnih postrojbi, dobrovoljno sa profesionalnom jezgrom, putem dobrovoljaca) to je naizgled dobro, ali ta po mojem mišljenju prevelika sloboda uz nedovoljno izražen inspekcijski nadzor dovodi do nejednake vatrozaštite na području cijele RH, a time se izravno krši Ustav RH koji svojim odredbama jamči jednako pravo na zaštitu zdravlja, imovine itd. svim svojim građanima.

Nadalje, velika je nelogičnost da zapovjednici koji profesionalno obavlja svoju dužnost odgovaraju područnom vatrogasnom zapovjedniku (bilo grada ili općine) koji ne mora biti profesionalac (često i sa nižom školskom ili stručnom spremom), tu se mora znati koje dužnosti zahtijevaju i koju stručnu spremu, itd.



Prijedlog: - točno propisati radna mjesta, potrebnu stručnu spremu i potrebne kvalifikacije, nema ako on obavlja dužnost profesionalno onda ovo ili ako dužnost obavlja dobrovoljno onda ono, točno se mora znati od vrha do dna koja mjesta su profesionalna, a koja mogu biti dobrovoljna i volonterska.



ZBRINJAVANJE VATROGASACA KOJI NE ZADOVOLJAVAJU UVJETE (zbog bolesti, starosti i sl.)



Svi mi koji se bavimo vatrogastvom bilo dobrovoljno, ali pogotovo profesionalci svjesni smo da se već nakon 45 godine života smanjuju naše fizičke sposobnosti na intervenciji (da ne spominjem 55 pa nadalje). To su godine kada se fizički ne može dati više optimum na intervenciji, ali šteta je ne iskoristiti njihovo znanje, iskustvo i još mnogo štošta.

Danas ti ljudi kada odu u mirovinu vrlo se rijetko priključuju DVD društvima, a to im je jedina mogućnost da i dalje ostanu u vatrogastvu.



Prijedlog: - da se omogući da se dio ljudi koji za to pokažu interes postanu inspektori zaštite od požara (niže razine) tako da ti ljudi koji imaju golemo iskustvo mogu nastaviti obavljati više nego koristan posao budući da očito nešto općenito u zaštiti od požara ne štima. U zadnje vrijeme imamo sve više požara sa tragičnim posljedicama i kod građana, ali nažalost i nas samih.

- također da se ti ljudi nastave raditi u županijskim uredima DUZS kao dispečeri jer posjeduju iskustvo i na sličnim mjestima. Naravno za tako nešto treba pripremiti i zakonske odredbe, a one u konačnici pridonose direktnoj uštedi novaca, većoj sigurnosti građana, ali i sigurnosti vatrogasaca da će biti na neki način zbrinuti na općeprihvatljiv način.



ZAKLJUČAK



U vatrogastvu, ali općenito zaštiti od požara ima puno mjesta za napredak. Ne tvrdim da ništa ne valja i da treba početi od početka, ali sigurno želim da se neke stvari dovedu na višu razinu. Bit ću iskren prvenstveno:

- zbog mene jer mi je glava i onako u torbi, toga sam svjestan ja, ali i moja i naše obitelji dok god idemo na vatrogasne intervencije.

- zbog Vas dragi kolege bilo dobrovoljni ili profesionalni koji odrađujemo posao,

- zbog nastradalih kolega koji su dali svoje živote, da se ne ponovi na takav način. Rekao sam da smo ginuli i da ćemo ginuti i dalje, ali to ne smiju biti ljudi koji ne zadovoljavaju osnovne uvjete za vatrogasce (da sad ne nabrajam koje).

- zbog onih među nama (zapovjednik Slavica i drugi) koji plaćaju danak ovog i ovakvog sustava vatrogastva i ljudi u sustavu.

- zbog svih onih koji će se u budućnosti baviti vatrogastvom i zaštitom od požara u RH i da ne ponavljam više.

Ovo neka bude podloga za konstruktivan razgovor svih onih koji žele dobro sebi, ali i svima nama.

Ja znam da smo o ovim stvarima razgovarali bezbroj puta analizirajući ih, ali da li će netko mjerodavan iznaći način da neke stvari poboljša i da se da prilika onima koji znaju i hoće, vidjet ćemo.



Sigurno da nisam nabrojao sve stvari u vatrogastvu koje bi mogle biti bolje zato svi Vi koji živite vatrogastvo dajte svoje konstruktivne prijedloge pa možda se nešto i ostvari, a ovo moje razmišljanje neka bude podloga za daljnje nadograđivanje i napredak.



Vaš Jozo!

Postovao jozo na 21.09.2007 20:35:49
Komentari
#1 kolega

na 22. rujna 2007 14:07
Vatrogastvo je jedno jaaakooo kompleksno područje koje pojednostavljuju oni koji o tome pojma nemaju počevši od predsjednika Mesića na niže ( raznorazni Rončevići , Kirini , Poldrugači i njima slični).
Politiku razvoja vatrogastva kreiraju osobe koje dim nisu osjetile a kamoli požar gasile ili ne daj bože unesrećene spašavale.
Npr. UPVH kupuje i oprema fire behaviour kontejnere a DUZS da ne ostane dužna kupuje sličnu stvar samo puuunooo skuplju direktno od Dregera. Tko je tu lud a kome noge smrde. Državne institucje se olako razbacuju s novcem poreznih obveznika (DUZS).
Takve stvari trebaju biti u vlasništvu škole koja treba voditi računa o trajnoj osposobljenosti vatrogasaca a ne da se bavi sama sobom.
#2 jozo

na 22. rujna 2007 20:18
Poštovanje kolega, nisam siguran da će na ovaj članak puno ljudi zalutati, ali puno nas puno o vatrogastvu zna, a to komentiramo ovako među nama. Volio bi da si netko da truda i organizira bilo okrugli stol, bilo savjetovanje ili bilo što slično zajedno sa današnjim ljudima koji predstavljaju vatrogastvo i sve vezano s njim u RH na kojem ćemo mi moći iznjeti svoja razmišljanja i prijedloge. Možda da se napiše kakva "Bijela knjiga" o stanju u vatrogastvu ili nešto slično ma bilo što ili da čekamo tko je od nas sljedeći!
#3 Bomberos

na 23. rujna 2007 12:20
Jozo slažem se s tobom u svim točkama. Stanje u vatrogastvu u nikojem slučaju ne zadovoljava počev od školovanja tj. vatrogasne škole koja nije ni škola a kamoli vatrogasna. Samo podatak da se tehničko vozilo uči na način da se iz njega oprema vadi i opet vrača u vozilo a da je predavač profesor tjelesnog koji nikada nije radio kao operativac. Nama se polaznici vatrogasne škole vračaju u postrojbu bez ikakvog vatrogasnog znanja i bez vatrogasne kulture.
Vatrogasni kadar još uvijek u velikoj večini ne bira se po znanju i vještinama nego po inoj podobnosti (poslušnosti).
Vatrogastvo mora biti organizirano u jednom tijelu, zvalo se to ministarstvo, DUZS, HVZ ili drugačije. Tu se moraju nači svi vatrogasci, sva operativa, preventiva, inspekcijske službe, škola od srednje do visoke, obuka građana (da izbjegnemo požarni minimum koji se svodi na par sati pričanja i naplati uvjerenja, biznisu). Zašto inspekcija zaštite od požara mora uvijek biti izvan vatrogastva, pa ko kontrolira zdravstvo, školstvo i druge njihove interne inspekcije njihovog ministarstva. Pa i sadašnja inspekcija MUP-a po kojem pravilu (znanju, iskustvu, obrazovanju) može obavljati posao bolje od vatrogasnih kadrova, Čast pojedincima ali inspektor sa višom poljoprivrednom ili višom školom za odgajatelja u vrtićima bez ijednog provedenog dana u vatrogasnoj operativi kako može biti bolji inspektor od inženjera ili dipl. inžinjera zaštite od požara sa 20, 30 godina rada u operativi.
Potrebno je da naše kolege u HVZ-i, DUZS-a, UPVH i inim udrugama i institucijama prestanu braniti svoje fotelje i boriti se ko će kome biti šef već da sjednu svi zajedno i provedu u život već pronađenu toplu vodu.
#4 davor

na 23. rujna 2007 14:50
1-
što se tiče osnivanja JVP-a ili DVD-a sa ili bez prof jezgre odlučuje zajednica ljudi na području, znač poglavari tog područja, plan zaštite od područja i sl, i zbog toga postoji takva sloboda glede izbora, nemože se generalizirati, jer npr grad Bakar ima nemam pojma koliko stanovnika (mislim na manji broj) i ima JVP (nemam pojma dali ga imaju, ali to uzimam kao primjer jer imaju razvijenu industriju) a grad Vinkovci imaju više stanovnika ali imaju samo DVD (opet napominjem, neznam šta imaju, samo navodim primjer) ali je lokalna zajednica po požarnom opterećenju zaključila šta im treba!
Prema tome nemožemo generalizirati!

2-
Standardizirati vatrogasna vozila je nemoguće, jer nekome paše ovako, nekome onako, moglo bi se samo ako će država odlučiti baciti sva vatrogasna vozila, i svima kupiti ista nova vozila, jer sva su vozila drugačija, neka imaju prvi ljevi spremnjak ogromna, a neka vozila imaju taj spremnjak mala, pa ta sva oprema nestane u njega!
opet napominjem, NEMOŽE SE GENERALIZIRATI!

3-
Glede zapovjednog kadra!
mišljenja sam (osobno) da cjenim onog zapovjednika koj je stasao iz vatrogasca pa nadalje, a ne koj je postavljen na to mjesto zbog škole, odnosno politike! ako će zapovjednik, na vježbi dati zapovjed (JEDINA ZAPOVJED ZA VJEŽBU KOJU JE DAO) biti "GORE GORI I ŠIRI SE" i pokazujući rukom na dio vat doma gdje je zelena površina, garaža, skladište, onda je to jadno, jer nezna kako bi izdao zapovjed, a da nepričam o zapovjedima na intervenciji!
Mišljenja sam da nemože biti vatrogasni zapovjednik na bilo kojem položaju bez iskustva, a škola je nebitna, jer ona škola koju treba nema u hrvatskoj, a životna škola je najbitnija
#5 Bomberos

na 24. rujna 2007 08:04
Davore, mislim da griješiš po pitanju školovanih vatrogasaca, pod uvijetom da moram birati za zapovjednika vatrogasca sa 20 godina iskustva vatrogasnog tehničara ili vatrogasca sa 20 godina iskustva diplomiranog inžinjera sigurnosti smjer zaštite od požara i pod uvijetom da ne poznajem ni jednog ni drugog ja bih ipak izabrao školovanijeg.
Ova priča je kao ona o standardnim operativnim procedurama, svi ih imaju i pridržavaju se istih ali za nas to je smješno jer mi bez improvizacije neznamo raditi, nažalost to nas puno puta košta. A i pitanje vozila, smatram da se mogu unificirati barem u dijelu rasporeda opreme, da nam cijevi u svim vozilima budu s iste strane u istom boksu i sl. to je ostvarivo i potrebno. Osnivanje i vrste postrojbi mora ovisiti o procijeni opasnosti određenog područja međutim i tu znamo da se naše procijene rade sistemom kopi - pejst, plati i izradi nešto za inspekciju.
#6 pesecan

na 25. rujna 2007 15:06
Ma kakva standardizacija . Mi i ovako na intervencijama pootvaramo sve boksove i onda letimo lijepo oko vozila i tražimo komade opreme. To je radi ljudi koji nas gledaju , nije da neznamo gdje oprema stoji !!!!! Molio bih ako neko zna kada je netko ( osim nažalost Slavicve ) odgovarao za loše izvedenu intervenciju. Ili se to nama ne dešava ???
#7 jozo

na 25. rujna 2007 15:41
Poštovani davor, cijenim Vaše razmišljanje ali...
1- moraju se znati kriteriji- sami ste napisali da je jedan od kriterija treba biti požarno opterećenje, da, ali ne samo on nego još neki od njh, veći dio bi trebao biti obuhvaćen KVALITETNOM procjenom ugroženosti. Naravno da se ne može generalizirati, ja samo predlažem uvođenje egzaktnih kriterija, time bi se ujednačili kriteriji i za samo osnivanje (npr. sprijećila inflacija novo osnovanih JVP-a), a opet bi bilo manje mogućnosti za improviziranje te bi večina građana u RH bila ujednačenije zaštićena od požara i ostalih ugroza.
2. Standardizirati vatrogasna vozila nije nemoguće nego je nužno (ne samo opremu nego i vozila) i to imaju razvijene države, a ne trebamo ići daleko nego pogledati kako su to odradili naši susjedi. Ukoliko će se standardizacijom utvrditi koju npr. snagu vozila za npr. pretežno ravničarski kraj, a koji za brdski, koje uvjete i standarde trebaju zadovoljavati vozila i oprema opet ćemo osigurati veću kvalitetu opreme, sigurnija vozila, a danas je baš problem da se vozila i oprema nabavljaju kako kome paše i to u onom lošijem kontekstu (improvizacija je jedno, a prilagodba nešto sasvim drugo).
3. Problem je taj što mi imamo dvije krajnosti, ili neškolovani vatrogasac ili školovani vatrogasni početnik. Ja predlažem školovanog vatrogasca to jest da uopće ne trebamo birati nego da se sami ljudi iz struke isprofiliraju koji imaju volje želje sposobnosti da se školuju i napreduju uz podršku sviju.
Utopija ili nužnost?
I još jedno pitanje za sve nas:
Da li smo do sad učinili štogod da nam se što manje događaju nesreće i da svoj posao obavimo što profesionalnije,
hoćemo li sada učiniti nešto ili ćemo čekati, čekati i čekati, što? Da netko iz fotelje (opet se bore za njih i čuvaju ih) misli na nas i stvari dovede u red.
Utopija...(nešto što se nikada neće ostvariti)!
#8 NICK

na 26. rujna 2007 22:15
E moj JOZO kamo li sreče da je staž i problem samo u Vatrogastvu to bi se lako riješilo.
Ali pogledaj za koju plaču i u kojiom uvjetima radi cijeli Hrvatski Narod koji ima sreču da uopšte radi.
Cijela Hrvatska privreda je u kurcu.
#9 jozo

na 27. rujna 2007 00:13
Brko oprosti, ali nisam te shvatio. To o čemu pišem ima više veze sa stvarima koje su manje vezane uz novac, a više uz sposobnost, kvalitetu, profesionalnost konkretno u poslu koji zovemo vatrogastvo, a tako bi trebalo biti sa svim poslovima kojima se netko bavi. Ili ga zna i hoće raditi, ili ne. Vjerojatno je činjenica da kompletno živimo tako kako živimo zbog zaduženosti, ali pogledaj parkirališta trgovačkih centara-puna su, pogledaj svoju i tuđe košarice kad izlaziš iz dučana, imaš-te 60% stvari bez kojih se može živjeti.
Mi se trenutno bavimo vatrogastvom i ne možemo riješiti probleme u vatrogastvu stvarno je VELIKO pitanje ZAŠTO?
#10 yacx

na 05. oľujka 2008 18:50
Jozo tvoja razmišljanja su slićna mojima. Naš problem je taj da operativci i zapovjednici nižih razina nemaju prostor da iznesu svoje mišljenje, a o sudjelovanju u radu tijela koje donose odluke o vatrogastvu još manje. Kod nas odluke donose predsjednici , a sistem delegiranja dovodi do toga da u HVZ ulaze profesionakci sa razine županija. U županijska tijela ulaze sa nivoa JLS predstavnici stožernih postrojbi.To može funkcionirati samo ako svi zapovjednici sa područja regionalne samouprave budu uključeni u seminare ili sastanke na kojima će se raspravljati o svim temama i problemima koji ih muće te o njima davati mišljenje iprijedloge.Sličan sistem već imaju neke članice EU.
U tom slućaju foteljaši koji nisu osjetili dim (uvjek će ih kod nas biti) neće lako donositi odluke koje se na terenu ne mogu provesti.
Dodao bi i da se vatrogastvo teško probija u medije te da smo daleko od poštovanja i ugleda u javnosti kakvo imaju naše kolege u nama bliskim državama EU. Nas cijene samo kad dolazimo. Za par dana opet ista prića "samo feštaju" (posebno za DVD).
Nismo iskoristili neviđenu hrabrost vatrogasaca u domovinskom ratu da tu sliku promjenimo. Tako pripadnici tadašnjih PVP imaju priznat status branitelja od 1993. kad su pripali pod MUP koda prije nije bilo požara. Mobilizirane postrojbe DVD-a i PVP u gospodarstvu ni to. Na osnovu toga vatrogasci ne mogu oboljeti od PTSP-a.
Dok ne riješimo zaostatke iz prošlosti i ne dobijemo jednu instituciju i jednu liniju zapovijedanja nema napretka.
Ostavi komentar
Molimo logirajte se da ostavite komentar.
Ocjena
Samo korisnici mogu ocjeniti.

Molimo da se prijavite ili registrujete da bi ostavili Vašu ocjenu.

Još uvijek nije ocjenjeno.
Uvjeti objave:

UPOZORENJE
organizatorima
OBAVEZNO !
ZADNJI OGLASI:
dbonin u 16:05:19
Motorna visokotla?na pumpa + visokotla?no vitlo ( el. namatanje ) - Motor 13K...
DVDIvanec u 11:58:44
[b]Dobrovoljno vatrogasno društvo Ivanec prodaje Magirus Deutz 192 D13 autoljest...
sasok413 u 20:31:49
Nadogradnja za vatrogasno vozilo za dvoosovinca pne-
umatski reflektor na krov...
wtomek u 21:38:36
DVD Farkaševac prodaje vatrogasno vozilo: Marka: TAM 130 T 11 Godina proizvodn...
Acivi u 10:56:49
[b]DVD Donji Kraljevec[/b] ima za prodaju [b]mehaničke ljestve, ispravno i o...